She's my man

Det börjar dra ihop sig till inryck för AMK 2007, och varje gång jag tänker på det flyger ungefär tusen fjärilar runt i magen på mig. Det finns inget sätt att jaga bort dem. Det är bara att vänta tills de jävlarna dör av sig själva. Jag har dock kommit på att jag måste förbereda mig inför den stora dagen, väl på plats är det provspelning igen, och ja, det har vissa likheter med uttagningarna till Idol. "Du var sämst så du får spela andrastämman." Dessutom har jag en hel hög muskler som jag måste bygga upp (eller skaffa om man så vill). Konditionen ska vi inte ens tala om.
Det där med spelandet behöver vi inte gå närmare in på, det går inte framåt så mycket, men fysträningen är intressantare. Tro det eller ej men två gånger i veckan snör JAG på mig löparskorna och tar en joggingtur i krokarna runt sportfältet. Den bästa musik som finns i lurarna då är godbitar från Scissor Sisters senaste platta Ta-Dah. Vi vet ju alla att lumpen är det som sägs göra pojkar till män, och jag undrar bara - vad häder med tjejerna? Blir vi också män? Lite kanske, och därför passar She's my man  extra bra i sammanhanget. Smaka bara på textraden: She's my man, she's gonna keep you running. Hur peppande är inte det? Jag som har provat vet att den tar där den ska. Dessutom finns det utrymme för för det splittrade tjejgänget. Jag är så avundsjuk på Elin och Marit som får vara tillsammans! Jag kan bara yla med Jake Shears falsett: Bye, bye ladies, may the best queen hold the crown. Fast för mig själv brukar jag ändra substantiven till plural, och då känns livet lite lättare. 

Jag kan inte släppa det här med mina partykompanjoner, när Anna åkte kändes det konstigt, men Marit och Elin fanns ju kvar. Nu är de också borta och jag har nog inte förstått det riktigt. Under veckan har det kännts okej (jag har tagit till ett gammalt beprövat knep och helt enkelt jobbat satan), men jag har flera gånger kommit på mig själv med att föreställa mig hur jag ska lägga fram senaste skvallret vid en filmkväll, eller fundera över vad jag ska ha på mig nästa gång det är dags att gå ut och då automatiskt se mig själv på dansgolvet med tre tjejer som inte kommer på flera månader. (Med reservation för möjlogheten att M och E kommer farande efter endast tio dagar)

Innan jag lägger av för ikväll vill jag bara säga att jag saknar er, men jag lever och skrattar ändå. Och jag gör mitt bästa för att samla ihop så mycket intressant som möjligt att berätta om nästa gång vi ses!

We're the best queens!

Kommentarer
Postat av: Marit -just one of four queens

Åh du är så vacker Josefin. Jag saknar dej! Än så länge har jag såklart inte drabbats av hemlängtan, men det svajar till magen när jag verkligen inser hur länge vi är borta från Borlänge.

Jag blir jätteglad varje gång du skrivit nåt på min blogg. Supertack, då vet jag att det finns en ostkexkompis därborta. Nu har vi dessutom äntligen fått internet, så nu hinner jag uppdatera mig även om ditt liv. Ser fram emot kvällslektyr alá Kungsängen. Scissor Sisters är grymma och du kommer vara cooolast på 326 (?) dagars bandcamp!

Jag ska påminna dig om ditt förnamn nångång emellanåt :p
Eller....hur var det nu? Höhö
(Här skulle det vara läge att hälsa från Elin, men hon snarkar så högljutt i sängen...ooooo, hon är käääär förresten).

PUUUUUSSSSSSSSSS

Postat av: Marit -just one of four queens

Du springer förresten oftare än mej.

2006-12-16 @ 21:38:18
URL: http://levelej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback