Take Your Mama

Det är röj, det är hög volym, det är klädkreationer som får Ola Salo att blekna. Det är Scissor Sisters i Globens Annex. Efter trumsalutrep, snabb middag och hastig skoputs möter jag upp mammsen och pappsen vid St Eriksplan för vidare transport till Globen. Konserten och hotellvistelsen var en julklapp till pappa från resten av familjen och min egen biljett fixades kvällen innan. Visst kollade putsargänget i pentryt lite konstigt på mig när jag sa att jag och mina föräldrar ska minsann på rockkonsert ihop men med facit i hand hade de fler jämnåriga i publiken än vad jag hade. Jag kan bara lyfta på hatten och konstatera att de är ett bra liveband och jag rekommenderar alla som har möjlighet att ta sig till Arvika i sommar att göra det och ta chansen att ingå i The Scissor Sisterhood.

Kommentarer
Postat av: Rowba

Är ni Officer eller Värnpliktig!? Eller man kanske inte behöver vara Officer för att lira musik i försvarsmakten!! Själv låg jag på AMF1 som amfibieskytteslusk. Hårda tider, sköna tider...

Postat av: UllaFrivolt

COOLT! jag som funderade lite löst på att gå på konserten.
Och tack förresten, för en jäkligt underhållande blogg som får en inrycks-längtande trombonist att skratta och le. Känns skönt att höra att någon mer tycker lite om Sg O också. Peterssons klagosång tar då aldrig slut.

2007-05-06 @ 18:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback